söndag 13 september 2009

Inga bilder...

Men håll till godo..Jag ska bättra mig....

Är hemkommen frn en tripp till Sthlm..där jag hälsat på min ungdomsvän Lisa...
Det blev shopping, massa tjejsnack & uteliv...
Vi entrade Golden Hits efter en drygt 45min lååång kö....
Va såå kul o se de som gick VIP vägen...de fick liksom ställa sig i en kö och vänta...& det syntes att det gillades inte...
Jag har aldrig fattat poängen med att gilla att glida VIP vägen för att man gillar andras uppmärksamhet...att det är nå speciellt med en...

Det bidde en hel dancing..har ju inte varit ut och shakat loss....håll i er sedan NYÅR i SÄLEN 2008... Vad är det för fel ¨på mig??? Nykär...hmmm visst, men jag har verkligen inte haft nån lust...tro int att Tobbe är en toffel...han går ut betydligt mkt mer än jag...

Vi shoppade loss inne i stan sedan for vi till Nacka Forum i Lisas hemtrakter...vilken galleria..man behöver inte vara inne i stan..allt finns där nu...
Vi började med att låsa in min packning...för drygt att dra runt på det...
Strosade runt & hittade lite fina things på MQ....sedan käkade vi smarrig glass...
Kl.17.20 beger vi oss mot förvaringsskåpen på bibblan där vi låste in mina saker....
DET ÄR LÅST/BOMMAT FÖR DAGEN!!! DE STÄNGDE KL.17.00

Panik utbröt....alla mina kläder, allt....inlåst...
Jag ringde Securitas vakten för gallerian som direkt svarade mig att det finns inget att göra...Jag får typ skylla mig själv att jag inte kollade öppettiderna...
Vi såg liksom bara en skylt om förvaringsboxar när vi kom in i gallerian...& förlitade oss blint på att de höll samma tider som gallerian....
Vakten kom....han var =0 hjälpsam... det fanns inget nummer till ansvarig till bibblan...han hänvisade mig att ringa Nacka kommun...alla vet ju att kommunens växel är fet stängd en lördag Kl.17.30... Jag hade även min medicin i skåpet som jag måste käka för maggen....

Tror ni att jag nöjde mig med att "Det finns inget att göra??"
Aldrig det finns alltid ngt man kan göra.... Tänk om det hade varit nån med hjärtproblem som behövde sin medicin...Hur som helst tog jag och letade upp chefen för hela bibblan...hans mobilsvar sa att han var pappaledig fram till 2010..ingen mera hänvisning.... Ja, då fick han ett telesamtal av mig till sin bostad....Han var inte ett dugg otrevlig utan hjälpsam...fick fatt i hans vikarie....Hon kom på cykel farandes till gallerian och låste upp...
Hon svarade oss att vakten hade kunnat larma av och hjälpt till....

Så jag ringde upp vakten....han kom återförbi bibblan...
Jag tittade på honom och sa "Det tog mig knappt en timma att fixa detta" Du svarade mig att det fanns inget att göra.... Vad heter din chef???
Gissa om hans kalasbruna ögon förvandlades till mordiska svarta??

Jag brukar alltid tänka så här att om man ställer till en sån här grej att man fixar det..att man liksom segrar över latmaskar som vägrar hjälpa medmänniskor....som är utbildade vakter för att jobba med säkerhet....Så tänker jag att nu hjälper jag nästa medmänniksa som hamnar i samma sits som mig...för nu får de lov att åtgärda detta då han enligt lag måste skriva en rapport om händelsen och på måndag kommer bibblans chef ta ett snack med hans chef....

Det värsta var att typ helgen innan hade ett sällskap låst in sin packning med bröllopskläder..för att de gästade staden....och skulle på bröllop...
De fick aldrig tag i sin packning....för vakten svarade att det fanns inget att göra.....
Detta berättade han för mig & Lisa...

Annars i livet så är det massvis av JOBB... ovanligt??*L*
I helgen gjorde T & snickare ett jätte ryck..så nu är det sista finliret på utbyggnationen i veckan... Sååå himla nice...

När det är som mest, stressen är överflödig, andningen blir tung...orken tryter...tålamodet är kasst...Då gäller det att hoppa på bromsen...
Mindfullness heter den bok jag läser nu, min brake i helgen med STHLM gav massor...
Det är såå viktigt att landa....

Har betsämt mig för att denna säsong jobba med det som finns och förberda till kommande säsong...det betyder att jag växlar ner tempot.. Alltså kopplar ett grepp om prestationspressen...

Nu väntas en film & lite snacks på söndags kvällen...
E sååå gla & lycklig över att jag har min underbara Tobbe...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar