söndag 30 augusti 2009

Ett tag sedan...

Hej!!
Dagarna springer iväg...
Som Ni vet så är det BYGGET som stjäl massor av positiv energi just nu...
Igår bilade jag & Tobbe till K-stad för att hämta hem nya things till Gymmet.
Blev en mkt komiskt rolig resa... Först hade vi kvällen innan jobbat fram till ca.22.30....
Klev upp tidigt på Lör morgon för att gasa iväg...
Visade sig att Tobbes kära kärra med drag hade fått sommardäcken på lite galet...så hela bilen skaka & ratten ska vi inte tala om...
Det blev då till att lugna sig till 10.00 till macken öppna för vi behövde hyra en bil med släp...
Först på Statoil såå höll jag på göra klart med bil & släp med den unga killen bakom kassan... När jag ska till och betala kommer hans kollega och säger "Du vet väl att inte vi har drag på våra bilar?"... Kul....onödigt spill av tid... Bidde OKQ8 istället....
Att ringa runt till vänner så där sista minuten gillar jag inte för att låna...

Med en volvo v70 miljöbil var vi på G neröver...Jag skulle starta bilfanskapet till att börja med...Nya volvo bilar & passater har ju ett lite annat startsystem än min kära Jeep... Gissa om T höll på att garva ihjäl sig när jag int lyckades starta bilen...klockan var ju redan för mkt....
Tillslut var vi på väg neröver...kommer till Malungsskylten....visa sig då att jag glömt mobilen med nummer till säljaren av spinningcyklarna som vi skulle plocka upp..
Vända?? Aldrig...så vi fortsatte neråt...utan GPS som e rätt bra att ha när man väl är i K-stad när man ska till småställen som jag iallfall inte har varit till tidigare...
Vi båda kände att "Detta är ingen dag som varken ja eller T ska vara ute ute i farten"...

Vi lyckades fåt tag i nummret till stället...
Besökte säljaren & bestämde oss för att slå till på 5st till spinningscyklar...
Då var nästa grej att hitta till Karlstadsvagnuthyrning...Statoil har tydligen inte vagnar vid macken utan "Hyr här & lämna där" låg såå off allting & vi snurrade runt som ett par irriga höns...det var knappt så att den kvinnliga uthyrningspersonalen int kunde beskriva vägen från där vi var.. Men tillslut såå... Nöjda & glada hämtade vi upp Spinningcyklarna...& ett trevligt besök på Ikea väntade...
OBS! att endast jag tyckte det... Tobbe e inte så förtjust i såna ställen...
Väl inne på Ikea så hittade vi allt vi skulle...behövde bara kolla in måtten som jag hade skrivit ner så flitigt på en lapp...Tror ni lappen låg där den skulle??? icke.... & Ikea lappen som man skriver upp nr för att hämta själv på var spårlöst borta efter vår lunch....
Orka vi gå tillbaka och börja om från ruta ett?? Näää vi bara smålog och fortsatte framåt...
Shit va allt gick galet..*L* Men underbart är att vi kan ha såå kul i såna här stunder och vi pucklar int på varann utan bara konstaterar att de inte e vår dag..

Tillslut hade vi allt på våra vagnar....lämnar Ikea för att bege oss med vagnarna till släpet...
Vi ska till & packa in allt...i ett oövervakat ögonblick så plockar en kall vind med sig en av vagnarna....som kunde ha slagit i de närparkerade bilarna mkt illa....
Men nån där uppe verkade då stå på vår sida..*L*...
Hem kom vi, lasta ur allt....gasade hemmåt för att avnjuta en lugn filmkväll...
I hemmets lugna vrå kan väl inte nå gå fel?? *L*

Vi såg "Män som hatar Kvinnor" igår...
Vilken bra film....svensk dessutom...Grymt!!
Somna gott...

Idag har det varit en störtskön söndag...nice väder med sol och lite blåst...
Jag åkte ner på Gymmet & donade lite...
Hälsoveckan i kommunen är igång & vi bjuder på gratis prova på pass...
Det är skit kul för i stort sett alla pass vi har denna vecka är fullbokade...
Ikväll kör dom spining så jag ställde ordning för det...

Jag trivs såå bra med Gymmet...tycker om att bara vara där och skrota en söndag...
Såå länge den magkänslan finns för mitt val av yrke kommer jag att fortsätta...
Sedan firade vi en liten grej med middag på Vasagatan32... vår favvo resturang...
Proppmätta tog vi en söndagstur i mustangen runt om....
Vi e såå lika på många sätt & de e skönt att dela sånt med varann...

Nu ska jag kasta mig in i cyberrymden för att leta musikanläggning, skyltdocka, ribbstol och yogamattor...

Ha en skön söndag.... Bilder kommer snart på Gymmet m.m.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar