måndag 31 augusti 2009

Spännande Höst...


Känns jättekul... en spännande höst framför oss...
Vi har gått ifrån att vara 2-3st instruktörer under en träningssäsong... idag är vi snart uppe i 12st fasta..
En sån utveckling på knappt ett halvår känns helt fantastiskt!!
Idag har jag varit gästföreläsare på Rotary... det är kul att gästföreläsa emellanåt...men jag är lite si sådär för att göra det på hemmaplan...Det är lite speciellt med att bo på ett mindre ställe...det blir grupperingar på gott & ont... Jag är ju den som gärna jobbar på golvet & helt enkelt bara vill vara.. men jag är knappast den som tiger om det sker saker orätt...
Det är en del av det hela att vara egen...våga visa framfötterna, våga sticka ut, våga chansa och våga satsa...
Hörde idag att ett Gym i bygden ska bygga nytt för summor runt 12-15milj.
Det är verkligen en tuff satsning och klart att såna ämnen är svåra att blunda för...men jag tycker det ändå är viktigt att fokusera på sitt, vara realist..det går ju som sagt att ha en branchåsikt och en privatåsikt... När det kommer till stora lån och stora summor pengar så är det ett stort risktagande..men jag beundrar människor i sin helhet som vågar...så det vill jag med denna kommentar sända en eloge till denna stora satsningen...
På fredag kommer beskedet om uppdraget...
Visst e jag sugen, men jag förstår att det är en risk att anta en sann entreprenör för vi kan lätt lessna ur i miljöer där vi inte ges fritt utrymme att nyttja vår kreativitet...
Men det skulle vara kul att anta utmaningen...
Annars är det bara att styra om kosan mot plan B....
Brukar tänka att allt som sker har någon slags mening..
Det bara är såå...
Kram

1 kommentar:

  1. Min första tanke var "vad kollar Ellinor på?". Sen läste jag texten. Ja tänk hur fort det har gått under denna period. Vilket jobb ni lagt ner, och wow, vilket resultat! Det är helt otroligt! Man känner sig stolt varje gång man säger att man är på Mora Hälsan och tränar. Varför? Svaret är enkelt! Priset, personalen och miljön!

    SvaraRadera