tisdag 18 augusti 2009

Såå kom du tillbaka...

Såå kom du tillbaka..smärt helvete!! Trodde du dragit åt skogen då du varit som bortblåst över ett år... Vaknade i natt med de grymma magsmärtorna..kämpade som ett litet barn liggandes i fosterställning på badrumsgolvet med att bli av med smärtan...Men de gick inte...
Ambulansen kom...in på akuten...där konstaterades det att avdelningen som jag måste till är stängd & närmaste sjukhus var 9mil bort...så det blev sjuktransport neröver..
Urs vilka krokodiltårar jag gråtit idag...att leva med smärta är grymt, att hantera den är tufft...Jag som varit smärtfri ett bra tag...
Men nu blir det att försöka medicinera alltet igen..så imorgon börjar min kur..
E glad att vara hemma igen, men känner mig som om en ångvält kört över mig....

Love u Tobbe hjärtat!!


Gillar inte sjukhus...här hemma så är det jobbigt att vistas på akuten...där var syrran ofta, sjuksköterskor känner igen mig..påminner mig om syrrans olika akuta besök...Det gör inte saken bättre att på Onsdag är det exakt 2år sedan jag umgicks med henne på tu man hand..då jag tog med mig henne på den årliga sommarturen som hon & jag hade....Nu på fredag..21/8 är det exakt 2år sedan älskade marie gick bort... Det är en smärta som lever sig djupt kvar..

Här hemma har T kört rulliansen idag..styrt med vikiaerande massörer, fixat med golvläggare... Målaren var in och fixa lite...sedan är det vi som ska leka med penseln i några rum.... Snickaren har lagt upp en plan med att göra klart till helgen med det sista...
Fria viktrummet är klart...Fått en hel del positiv feedback på det...

När man är så där skör...när smärtan brutit ner en till en liten fågelunge...så tänker jag alltid på vad livet kan spela en ett spratt...att va viktigt det är att ta hand om dagen och familjen runt omkring...Det är skört, men samtidigt va underbart man kan ha om man inser värdet & lever livet utan oro och annat hinder..

Idag skänker jag en tanke till min älskade storebror - Keep on!! Du e grymt stark som kämpar!!

Kram & go natt

Ska krypa ner i min säng nu & sova en riktigt skön godnatts sömn med vetskap om att smärtan är under kontroll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar