lördag 15 augusti 2009

Kräftskiva - Nej men myskväll helt ok!!

När det blir lite mkt obalans i tillvaron så önskar iallaf jag mig iväg till lugnet..smultronställen... Jag tycker verkligen om Tobias hemtrakter Dals-Långed & hans närmaste familj. Såå de va en nice & avkopplande tripp vi fick dit i somras...

Jag saknar goa människor runt mig som betyder MASSOR för mig... Jen är en av alla dem.. Här sitter hon vid vårt frukostbord och äter sin favvo frukost "salamirullar med jordgubbskräm".. Så söööt man kan bli.. Igår hade jag ett låångt samtal med min kära kompis Lisa om de sista dagarnas jobbigheter...Vi kan verkligen prata & det var såå välbehövligt... Vi planerar för en killfri helg här i september.. då ska jag sätta mig på tåget ner till stora staden & vi ska ha en riktig tjejhelg... det saknar jag massor... Jag känner mig ändå lycklig att jag har så fina & nära vänner och släktingar runt mig.. Behöver liksom inte vara 100st utan det är de som finns som man kan lita på, som finns kvar och som alltid finns där när det behövs som räknas... Jag blickar framåt..jag går inte under...allt som inte har ihjäl en gör en bara starkare..Men det är intressant att se att ju mer framgång man får i livet desto fler "Svenska Avundsjuka people" kommer i ens väg.....
Idag började jag dagen med en shopping runda på stan med mig själv...såå skönt att glida runt lite själv och bara få vara.. Kl.11.00 mötte jag upp Erika för en fika stund på mitt favvo fik Kaffestugan....Kul att ses igen då det går lite långt mellan gångerna..men hon kan konsten med att jobba massor med... runt 13.00 kom mamsen förbi och plocka upp mig och vi bilade i hennes nyinköpta Passat...Åkte runt till möbelaffärerna för att kolla in lite nya things...Jag vill förnya lite..som säng, soffa, tv-bord och lite till... Är en förändringstjej som mår bra av att förnya och ha mig...Såå får se vad det blir att börja med... Shoppade nya gardiner så att rummen får lite ny färg & lyster...sedan hittade jag mig en HÖSTJACKA....Ja, de e bara att gilla läget att sommaren är snart passé....


I Torsdags tog jag en sväng förbi sis grav...satte dit lite fina blomsters..dock inga röda roser som hon älskar...för de vissnar för snabbt..utan det bidde en fin bukett som står sig på hennes grav... Fick värsta gråtattacken när jag kom hem...Det är snart 2år sedan hon lämnade oss 21/8... det är smärtsamt att minnas tillbaka på den dagen då jag och mamsen fanns hos henne på intensiven..Vi kunde inget göra..vi var totalt maktlösa..hon lämnade oss framför oss...Jag minns att jag hoppade och grät hysteriskt - FAN!!! Vi har ju alltid annars kunnat hjälpa henne...& hon har ju varit tjejen med massvis av liv och lyckats lura döden....Miss ju sis....


På gymmet jobbas det förfullt..hantverkarna har strax snickrat färdigt... Målaren är igång... Så nu ska vi få till en Golvläggare & en extra målare....sedan är det ett mindre rörmockare jobb kvar... Ser framemot att starta upp...Augusti bidde en halvdan månad...med massor av jobb ute - företagsmassage...Ska bli GR8 att få komma igång med jobben inne på gymmet med...
Nu ska jag bädda ner mig i soffan med min kära Tobbe.. Vi hyrde 2st filmer igår...såg ingen...så nu blir det en lördagkväll med film....så kräftskiva får alla andra festprissar stå för i år!!
Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar