måndag 10 augusti 2009

Motivation...Tack...

Regnet smattrar på fönsterbläcket utanför..Karlsson har parkerat sig under kontorsbordet intill mina fötter..T:s väckarklocka ringer om & om igen..Värre tröttare morgonmänniska får man leta efter... Idag känns det som om min motivation är=0... Kan bero på att det dröjer innna saker och ting på Gymmet blir till sin ordning & verklighet.. Nu kan man typ bara göra saker halvbra känns det som..då det är rena rama byggarbetsplatsen...& jag som är en antingen eller människa skiter hellre i att prestera då resultaten inte kan bli högre....SÅ idag har jag parkerat mig vid skrivbordstjänst frivilligt...
Håller på att jobba fram underlag för mitt nya projekt som kommer att visas & finnas som en mkt intressant webbsajt...

För imorgon startar ordinarie jobb igen med Företagsmassage...Blir 3v framöver med i snitt 30massager per vecka... Tänk förr under med Uppsala tid hade jag minst 15st massager per dag..såå detta är helt ok... Ska bli kul att komma tillbaka till företagen igen...

I fredags var det urnnersättning av älskade Farmor...Kusinerna från Uppsala närvarade, en av twinsen och övriga släktisar... Det var fint...men det är jobbigt tycker jag att minnas tillbaka & sedan i nuet känna känslan av att allt fint jag upplevt som sommarbarn på landet aldrig kommer åter...Här är lilla lekstugan som jag lekte massor i & bjöd Farmor på kaffe och kaka... Kaffe var vatten som av en blandning av jord hade fått en jämförbar färg som orginalet...kaka var täljde bitar från deras ved...i snickarboa som blitt över.....



Denna underbara utsikt omges Farmors gård utav på landet..fridfullare ställe får man leta efter... som sommarbarn vr jag där regelbundet...i mina tonår så blev det andra prioriteringar...i mitt vuxna liv var jag där på besök på sommaren...Nu blir jag arg på mig själv att jag inte prioriterade detta mera....men jag har jag slukats av jobb. Jag & farmor brevväxlade under ett antal år...jag skickade vykort med trisslotter för att påminna henne om att hon fanns i mina tankar.. Jag älskade verkligen min farmor... Hon var en rolig, en stark bondkvinna...självständig, ödmjuk och go...
Här är huset....de har verkligen behållit den härligt lantliga charmen...förr om åren så hade de ladugården fylld av djur..så de steg upp mkt tidigt...Det var kossor och mkt annat...På deras raster så kom de in Farmor & hennes bröder och spelade kort med mig..skittunnan...



Här är Vi samlade nästan allesammans vid Farmors grav...Begravningen som ägde rum i Januari tyckte jag var grymt jobbig...Denna dag var en fin, solig dag som tårarna höll sig borta tills det var dags att i bilkarevan bila tillsammans till Farmors gård... Alla grannar som släppte det dom höll på med för stunden och tittade på oss... Minnena när man kom upp mot det som döpts till Asien...då kom smärtan..sorgen tillbaka...

Vila i frid min älskade Farmor... Vi fikade allesammans tillsammans med smörgåstårta sedan hade pappas syster, Inger bakat chokladrutor som farmor alltid gjorde.. Innan jag skulle åka så bad Inger mig att vänta...sedan kom hon tillbaka med en liten rosa handväska...Hon sa att hon hade uppdraget att överlämna den till mig...& ag öppnade den...där i låg ett brev som farmor skrivit till mig & då brast det..tårarna sprutade....Älskade farmor - kommer alltid att bära med mig detta... Tack för allt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar