tisdag 4 augusti 2009

Last Day...

Last day..Söndagen 2/8 gasade vi hemåt till Dalarna...men först på Lördagen hann vi med en till liten trip till ett smultronställe intill Vänern.. Janet & Stig bjöd först med oss till en medeltida marknad...sedan besökte vi den fina hamnen & åt en helt ok lunch...

Som vanligt när man är ute i det avlånga landet så ser man alltid nån hemifrån...Vilket vi gjorde..*L* Här står en avis T & blickar på vattenskotrar....denna kille ska man hålla långt ifrån fartfyllda motorer...han e helt crazy när det kommer till det...


En pose bild bidde det ändå...Vid den vackra hamnen.. Gör mysigt!!! alltså hamnen...*L* Vädret var på topp & massvis av människor & fina båtar....


Dessa sommarställen hade byggts upp för den rike att kunna inhandla sig...Det är tydligen Norskar, Tyskar & Holländare som investerar allra mest i dessa trakter...men hur som helst har de byggt en länge för mkt tydligen & riva var ett alternativ....hela detta hamnprojekt var delfinasierat av EU..men riva??? Hallå!! nån det är ju miljoner som ramlar i sjön...



Stig hade som sagt lite otur veckan som vi var på besök... Stig är T:s styvpappa om ni inte förstått... Iallafall var det först båten...sedan dagen efter så pajade låset till toan sönder så han låstes in...Gissa om vi garvade åt detta??

Nu är vi hemma igen & min första arbetsdag var igår...Helt ok pass..med receptionstjänst, vara med och dondera med bygget & möten med nya kollegor & instruktörer...
Ser ut som vi kan få iväg nästa 5st nya instruktörer på utbildning i höst...redan nu i aug...Instruktörer växer inte på träden och jag vill helst jobba med helt nya ansikten alltså inte inst. som redan är aktiva på massa andra ställen...Det är inget ont med det, men det är roligare för kunden att vara med om instruktörens start för första gången & det är bra för företaget att vi är en samling av nya... Inom 2v måste höstschemat vara spikat, uppdaterat på hemsidan osv så det är planering som gäller nu...Tajming för den delen med... Annonseringen ska även vara sjösatt om nån vecka...Jag tycker det är viktigt "Syns man inte så finns man inte"...Jag kostar hellre på att tala om nyheter & spinner på mun mot mun marknadsföringsmetoden när det är läge för det...
Det negativa som jag var med om lagomt till jag skulle åka på semester..har nu lagt sig & jag blickar framåt...har kunnat starta igång en riktig process, men jag känner att jag orkar inte lägga ner den energin utan jag vill behålla min positiva anda på mina nya projekt för hösten...för mig räcker de nu att summera att tur att detta visade sig i tidig fas så slapp vi krångligheter längre fram på vägen....
Igår kom jag igång med första Styrkepasset på mitt nya program som T gjort åt mig...det var grymt skönt för nu är jag taggad att köra på i 6v... Hann även med att lämna in caras för solfilm...så vid lunch idag ska den hämtas...Gillar min nya bil skarpt....
Idag blir det kontorsjobb för hela slanten...
Vid 18.00 ska jag hem till min tjejkompis för en bit mat...sedan ska vi brumma vidare på sommardans i Tyllsnäs...Sååå off har jag varit detta år ifrån all bugging...Jag & Maria har varit som tokiga och åkt hur mkt som helst förr...sååå det känns jättekul att vi kommer iväg idag...
Såå vi tar mustangen & gasar iväg neröver i Dalarna & uppdaterar oss med allt som hänt...
Håll tummarna för mig..imorgon har jag ett superviktigt möte...
Glad om det går igenom till viss del faktiskt, men såklart superglad om jag får som jag vill..*L*
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar