lördag 1 augusti 2009

Dags att visa dig nu...

Så där ja...näst sista dagen på 2009:s sommarsemester så kom hon då iallf...*solen*..Här har regnet öst ner med jämna mellarum, blixtrat & dundrat & brakat så strömmen försvunnit i flera hushåll...men int har jag gnällt för det int..*L*.. Började dagen med att sträckläsa kapitel av min sommarbok "Svensk Maffia"... Grymt, overkligt & men sant...Inte så konstigt heller om man läser hur svensk polis agerat genom denna otroliga organisationsuppbyggnad...Med facit i handen nu så är det tragiskt att Sverige dragits med en regering av Laila Freidvals...Brukar inte kommentera politiken speciellt, men svårt att låta bli när man läser om laglydiga tjänstemän som inte backats upp utan stångats på egen hand...
Så i `re...

Innan sommaren drog igång..typ i slutet av Maj gjorde jag en större investering på Gymmet med att satsa på att köpa in nya spinningcyklar..då det låg i linje med vår satsning att dra igång spinningpass till Ht-09... Så jag satsade på med att erbjuda sommarkortet till kunder nya som gammla där vi erbjöd pass som spinning & Body Pump då 2st inst. hade nyutbildats i passen alldeles tätt in på...Sommaren är rena rama lågsäsongen för Gymbranschen, men en perfekt chans att mjukstarta & etablera mun mot mun metoden i form av marknadsföring...Det gav resultat...Fullbokat pass till veckan av målgrupper som knackat på vår dörr..vilket är super kul!!! Fundrar på att göra ett ytterligare inköp för hösten då vi idag har 10st platser..& önskar dubbla detta... Samtidigt som allting är risker...så är det otroligt kul att satsa när man ger allt, uppoffrar en det en och det andra & man gör det seriöst & laglydigt!!


Min passagerare..Lukas.. I Höst väntas en hel del bilturer för att fortsätta min föreläsnings"turné" som jag själv kallar det...Kommer att jobba på att etablera min bok "Entreprenörskan" på flera håll. Det projektet med spridningen av boken har jag valt att göra steg vis för att mäkta med tidsmässigt & orkesmässigt...finns liksom ingen anledning att dundra på i 200 när man har många bollar i luften...

Måste bara visa en bild på T jätte fångst under vår lilla dramatiska fisketur här i veckan...En mört som fick återvända till vänerns botten..Men lycklig var han storfiskarn...Mig skickade han över till andra sidan båten för att säkra sig om att jag inte skulle få fångst....Gissa om mitt tålamod sattes på prov?? *L*

Lilla Jen...Miss U...Är glad att jag hann med att få till det att Jen kunde komma till Dalarna...det har varit en önskan från min sida ett tag så det känns jätte kul att summera sommaren med detta...Här är hon med mig i Falun när vi lämnade in audin på service...& Bilmetro did it again!! Med att vara försenade med 3timmar...så vi åkte ner på staden & Jen fick "Bella" som hon döpte sin väskhund till av mig...


T..brukar alltid säga"Det är inte hunden som är farlig-det är ägaren"...Så det får vi väl bjuda honom på att tro då...så stillar det Egon för ett tag..*L*
Fin bild iallf...Jag har börjat framkalla foto på min familj av mamma, pappa, syskon, djur...& göra canvas tavlor av dem i svartvitt för att fylla mitt kontor hemma...Family är viktigt för mig & jag står dem nämre än någon annan...



Igår kom T:s paps förbi & vi bilade till Mellerud för att kolla lite...
Ingen världsmetropol direkt, men alltid kul att se annat... T var den som gjorde mest shoppingfynd...Det är ju reor överallt känns det som...
Sedan avlutade vi dagen på byns enda pizzeria...Riktigt goda pizzor gjorde Carlos...Mkt trevlig familj dessutom!!!
Kvällen bjöd senare på stor Grillfest....men T..är som mig tydligen...räcker bra med Torsdagens fest & besök på XO....så vi hyrde film & kröp ner i soffan istället...*TRÅKMÅNSAR* har jag själv kallat denna kategori av människor när jag var singel..*L*
Nu ska vi åka med Janet & Stig till en marknad...
Mkt familjära tillställningar här...precis som hemma.
I like!!
Kram







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar