söndag 19 juli 2009

Då var det regn igen...

Typisk Svensk sommar helt enkelt...så bara att gilla läget helt enkelt...För när det är för varmt då gnäller vi med...blir vi någonsin fullt nöjda?? Trots att vi lever i ett sånt förmöget land.. Jag tycker det är så viktigt att ALDRIG glömma sitt ursprung...vara tacksam & glädjas åt det man har & inte enbart sukta efter det man vill ha...tänk vad mkt tid man spiller i onödan??

Igår blev det en promenadfylld dag - Vi besökte Orsa Björnpark..& den börjar med en gigantiskt lång uppförsbacke med fantastisk utsikt & många spännande djur efter vägen.. Vi diggade de sibiriska tigrarna allra mest...vilka stora, graciösa kattdjur...att bara vara ett skyddsglas ifrån dem är en häftig känsla...*skräck*


Sedan så kollade vi in Eva & Willbär som isbjörnarna heter....det är ju typ högsäsong här nu med besökare och turister så det var proppat lite överallt...vi e så bortskämda med att kunna röra oss fritt så gott som hela året i denna lilla "håla"...men sommartid är som en månadslång turistsäsong av Vasaloppet...det är massvis av bilistrar, husvagnar...men det e ju kul att så många vill komma hit...


Därefter mustangade vi vidare till Strandserveringen i Orsa & beställde oss varsin hamburgertallrik...går alltid ned..*L* Mkt fin utsikt över Orsa sjön och mysigt med alla båtar som puttrar förbi... Det var ju stekande värme när vi besökte björnparken så jag hade verkligen suktat efter en kall cola med is... så när jag väl fick den & skulle ta min första klunk sååå blev jag vrål besviken...de va inte cola..möjligtvis nått med pepsi och det var definitivt inte på flaska utan från deras "pistoler" så smak - vatten typ med lite söttillsats... Klaga?? Inte, Katarina klagar typ aldrig utan ser till att lyfta fram nå positivt med maten i stället....Dåligt!! Borde bli bättre på det dära....

Väl hemma var vi trötta alla 3 framförallt efter att vi rastat hundarna... Kompisar hörde av sig om fest..fattar inte vad det är för fel på mig, men NÄÄ ville inte på fest..kan kanske bero på att uteställena här hemma suger..Klart hade man druckit så hade man kanske inte brytt sig så mkt som jag gör...för det är ju sällskapet som är grejen...Men nu var T paps på besök & vi svira om för mat på stan på kvällen & slockande redan 23.30...skam!!

Idag ska vi bila & hämta goa Jennifer i Gävle... Brorsan kommer dit med henne för att vi ska stanna över en natt hos pappa..Han har fortfarande semester...så jag ska se om vi kan lura med dem på Furuvik + att jag gärna skulle vilja bila till Uppsala & provköra en bil så att jag kan släppa den tanken..blir såå intensiv när jag vill HA ngt....*L* Jag & Jennifer ska sedan ha ett par busiga dagar tillsammans...vi ska baka muffins, laga pajer, åka till Tomteland, besöka Tisdagskul i Rättvik där det är massa karuseller... Ska försöka få till det som en sommartradition att storstadstösen kommer till Dalarna till sin faster...

Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar