måndag 27 juli 2009

Sommar i Dalsland skogarna...

Nu befinner vi oss i Dalslandsskogarna...är på semester m T i hans hemtrakter... Idag besökte vi Baldersnäs Herrgård..vilken skatt..såå fint som är i Ingvar Oldsbergs ägor...
Skönt att resa iväg,men som egen såå e det som bekant inte så lätt att släppa vissa saker..För bollen är i rullning & som vanligt så blir saker & ting inte som man tänkt sig..tänker på bygget...det kommer bli super nice bara det är klart..men mitt upp i allt hoppar en nystartad företagare av...via mail gav hon klartecken och nu kallar hon det tackat Ja för: "Tackat Ja" med vissa reservationer..Gissa om man blir matt.. Dessa "fälla krokben människor" som jag tydligen lyckas dra till mig är av en positiv karaktär ändå för att de får mig att höja växeln ytterligare för att nå dit jag tänkt mig.. Men detta bekymmer för tillfället är inget som man vill ha med sig i tankarna på sin semester....men..men..

Vi stöter alla på dagarna i livet när man blir så matt att man fundrar på att skita i allt - typ göra nå super drastiskt som att förflytta sig till Hawaii och leva lyckliga dagar där...men det är stunder vi lär härda ut helt enkelt...problem är till för att lösas så är det bara..

Här i Dalsland trivs vi som fisken i vattnet...morgonpromenader i skogen med Karlsson, middagar & fika stunder med svärisarna & bilturer med NYA BILEN...

Japp...de bidde såå...Jag slog till...Det gäller att fylla livet med små & stora glädjeämnen som överrepresenterar allt det tråkiga när de knackar på dörren...Det blev en "familjebil"...perfekt för doggsen att kunna bre ut sig i bagaget..& det går bra att öppna halva bagage luckan så att de får bra med luft om man stannar till...

I lugnet har jag även kläckt en nice affärsidé...började spåna smått under våren och satte startdatum för detta aug-09...& arbetssäsongen drar halvt igång 3aug för att vara uppe på heltid 10aug igen...Så jag börjar nu e framemot att satsa igen...Är ett riktigt bevis på att jag verkligen varit & kunnat vara ledig denna 3v semester som det blev iår...

Har även skakat fram fler nya instruktörer till hösten...det ser jag som mkt positivt att stärka truppen nu när vi satsar igen...vi ska klättra några step igen är min målsättning...

Nuu börjar de bli dags för vår kvällsprommis med doggsen & T mams samt Stig

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar