torsdag 16 juli 2009

This moment...

Idag till min darlings förvåning så överraskade jag med att laga middag & efter som jag är som jag är så börjar jag med att visa dig desserten.. Har inte bakat chokladbollar sedan jag & brorsan var små kidz... Så det var nostalgi & Tobbe bidde very happy...
Bordet var nästan uppdukat...Jag hade tidigare sagt att jag skulle åka med några vänner till Malung & bugga loss, men det var vad jag tutade i T för att jag älskar att överraska mina nära kära..älskar att se deras glada face...så i själva verket befann jag mig hemma vid spisen..*L* Ja,ni hörde rätt...har aldrig i HELA mitt liv lagat så mkt mat som denna sommar. De är vuxenpoäng det!! T slutade jobbet runt 21.15...så det blev en väntan...

Min gubbe Lukas det är en trogen vän i köket...Han får enbart ligga där när jag lagar mat..när vi äter så blir det inga tiggarhistorier...så då vet han att han inte får vara i matsalen...Iallafall är han den som ALLTID gillar när jag lagar mat..spelar ingen roll om det kokar över, bränns vid eller blir en miss i matlagningen så smäckar han i sig allt med samma glada aptit.. Så visst har han bidragit till att det blivit sååå mkt roligare att exprimentera & försöka... Tack Gubben!!


En sommar - en semester..vad är den utan Jordgubbar??? Ett måste att ha på tv-bordet..lindrar sötsuget very much & det är så fräscht gott!! Dessa är jordgubbar ifrån Sollerön..
Dagen har bestått av en massa mys - eller så här är dagarna i mitt liv. Så mkt kärlek som dessa underbara djur ger är inte sant. Trodde aldrig i mitt liv att denna Pitbull skulle bli min gosegubbe...Jag är van med min Labbe Lukas & han är verkligen en gosig sak - beror nog på att jag är sån...Så Karlsson har anpassat sig bra..
I FM åkte vi på Husvisning...
Jätte mysigt, men vi blev inte förälskade..
Det måste man bara bli när priset ligger på 1,2miljoner...
Vi har ingen panik så vi håller ögonen öppna...
Det är även bra att gå på husvisningar för man lär sig dels vad man ska tänka på & man blir allt säkrare på vad som är ens smak & vad man har för krav..
Imorgon skulle en biltur till Falun bli av..
Men den är framflyttad till på måndag...
Så en möjlig ensam jogging tur kan stå på programmet, besöka Gallerix & se om de fixat färdig min tavla...ska göra ett "Family Rum" av mitt kontor med att fylla väggarna med canvas tavlor som är svartvita bilder av min familj från vi var små till nu...
Ett "jobb" hinner jag med också..*L* Ska ha ett möte...Ja tyvärr behövs det...
Sedan ska vi umgås med Roy, Tobbes paps som kommer på besök.
Kram



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar