torsdag 30 juli 2009

6v Challenge....

Vaknade imorse av en sprudlande ENERGI...massvis av motivation som kom till att bli utmaningen "6v Challenge"...alltså att under 6v ska jag fixa en utmaning...Tobbe var inte sen med att vilja hänga på för som sagt det går ju lite lättare när man är 2, men jag blir mera sporrad av att vara 2 då jag är grymt tävlingsinriktad på vissa saker... Så idag har han fått fria händer att sätta ihop mitt styrketräningsprogram för 6v som jag ska köra 3dgr/v med intervall varannan dag med start nu på Måndag...
Under en längre tid har mitt jobb som gymägare bestått av såå mkt tungt arbete att min egen träning som varit en del av mitt liv har blivit åtsidosatt då tiden och orken trytit rejält...Träning har det blivit, men inte den där regelbundenheten som jag är van vid som får en att må bra & som ger resultat.. Så nu är jag taggad igen & tar detta på allvar...

Varje morgon sedan vi kom hit till Dalsland har vi gått morgonpromenader & det gäller bara att komma över den där berömda tröskeln så blir man ännu mer taggad att köra...Så nu kör vi!!!

Igår hälsade vi på lite släktingar till T - en samling kidz & trevliga föräldrar.. Pernilla som stugägerskan nere vid Vänern hette hade dukat långbord så det var riktigt trevligt...sedan svirades det om till flytvästar och grejor...detta gjordes av de yngre på typ 4-6år gamla för att de skulle åka bräda...alltså bli dragna av en båt & stå på en bräda i bra hög hastighet..ut på det djupa...tro inte att ungarna var det minsta skraja...en tösamaja stod på den och grät & skrek när de närmade sig land att hon vill inte...hon ville inte i land...helt upprymda var de...& där sitter jag av den äldre skaran & har vattenskräck... hmmm....

Kl17.00 var det middagsbjudning hos Tobbes paps Roy & hans Kerstin...
Middagen serverades hemma hos henne i ett helt idylliskt hus...konstnär som hon är så var det en mysig estitisk stil...God mat bidde det... Tobbes lillebror Christoffer anslöt vilket var trevligt att umgås...efter middagen så bidde det Kubb. Tjejerna mot Killarna...& help vad tävlingsinriktad jag blev...riktigt njöt när Tobbe kastade dåligt o.sv. Så elakt av mig!!! NOT!!!
Vid 22.00 sa vi tack & hej & gasade vidare till Handlarn som de säger här...& hyrde "Wallander -Kuriren"....Helt ok...Men jag gillar Beck MKT mera... Jag är nog typ rätt ensam om att typ bara sett 2-3st Beckfilmer i hela mitt liv & Wallander likaså....Men nu har jag fått smak för dem...
Karlsson e en riktig pussgroda...När denne Pitbull flyttade in så var jag ganska bekantad med honom redan..men innan jag hade träffat honom så var mina tankar fyllda av typ skräck....Visst ska man ha respekt för rasen & det är en lite annorlunda ras...men såå mkt hänger på ägaren..men precis som vem som helst så gäller det att inte trycka på det som den visar att den ogillar..helt onödigt att reta upp eller provisera...Jag är glad att han finns med oss som en familjemedlem....Men åååhhh vad jag saknar min Lukas...Min älskade labrador hane som e såå gooo...


Idag blir det en soft dag...För Kl.17.00 så är det fördrink hemma hos T:s kusin Adrian...Sen Kl.19.oo är det bokat bord för ca.30pers på XO i Åmål...Fucking Åmål...Det ska bli Jättekul med massa nya bekantskaper..
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar