söndag 5 juli 2009

Lagomt till semestern...

Lyckades med att bli genomförkyld...lagomt till semestern ska dra igång. Rätt vanligt med mig att när det börjar lugna ner sig så kommer det...
Men det finns massor av positivt med det med...jag får spendera time med min älskade Lukas...Han är verkligen min passagerare i livet..Han är en genomgo labbe hane...

I fredags bilade jag till Avesta för att göra ett besök hos min adept, Anna...som jag är mentor för... Kom till ett paradis mitt ute på landet med fantastisk miljö, stora hagar fylld med massa hästar.. Nostalgi då jag är uppväxt med att varit sommarbarn på landet hos min farmor i Dala-Husby.. Anna driver ett företag där det avlas en hel del hästar & de tar hand om hästar.. Hon är en sann entreprenör & arbetet är verkligen hennes stora intresse - passion vilket leder till framgång. Det är kul att få följa hennes utveckling som företagare och företag under ett år & vara hennes bollplank...

Det är en av alla positiva fördelar som egen företagare att det öppnar upp dörrar till mötet med så många olika människor...
Här är det senaste tillskottet i hagen....


När jag senare anlände hem...så var min älskling så go så han bjöd ut mig på resturang...
Har ju en viss svaghet för god mat...självklart kan man avnjuta det i hemmets miljö, men det var fortfarande så nice väder & med det hektiska schema så vi många gånger har så unnar vi oss...

Igår fick vi spontan besök utav T:s släktingar som hade sina 2st mkt stora bernersennerhundar med sig & vi käka go sallad - pasta & kyckling på Kaffestugan...Här hemma är man antingen en kaffestugan fikare eller en Helmersfikare då fiken ligger vägg i vägg... Jag är en kaffesttugare...Det var trevligt att träffa dem..lärde mig ett nytt ord...snickera....vi säger då snickra på ren svenska..*L* men i dalsland heter tex bakom dig...bak dig...



Avslutar med en hel go bild på trend Tobbe när han ska klippa gräs, men jag hittar honom sittandes och sms:a...då han tydligen inte kan göra två saker samtidigt.... Kom precis när han klippte förfullt och han måste ha gasat på ngt för han flög fram så jag skratta så jag nästan grät när 120kg:s mannen flög fram...




Ja, då jag är hemma & sjuk..så blir måndagens halvtids jobb inställt...Jag jobbar alltid halvtid en vecka innan en semester... Så tyvärr blir tandläkartiden inställd imorgon.... På Tisdag måste jag vara friskare..då väntar ett superviktigt möte i Falun, ska även då maila iväg ett förslag till en högt upp satt VD om ett ev framtida samarbete....& se till att få iväg mina presenter till mångåriga massörer som slutar då jobben för deras del är slut....& skicka iväg vykort till alla företag för nya tider till hösten...På Onsdag väntar sista dagen innan sem med massage...sedan river vi massage rummet..*L*




Kramis




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar