onsdag 29 juli 2009

Strandsatta...

Igår blev det en bilsajtsing tur till Uddervalla för lite shopping...aldrig fel..*L* Spelar ingen roll om man lyckas göra en massa fynd eller inte så tycker jag det är mysigt att bara strosa runt, äta go lunch tillsammans & bekanta sig med ett nytt ställe..
Tillbaka i "byn" så stannade vi till & tog en fika på "Susannes cafe´" ...så fräscht, så modernt...Såklart så tvingade jag T att stanna till vid byns enda klädaffär som hade stor rea...klädaffären var verkligen sååå mkt över förväntan...riktigt coolt med en märkesaffär mitt i byn som drivits i många år av en nu äldre dam...Man förväntar sig oftast inte saker och ting på mindre ställen...man tar förgivet ngt man som nu hade helt fel om... Varför gör vi så???

Hemma väntade Janet & Stig på oss..då vi skulle bege oss ut på sjön..solen hade äntligen tittat fram så det var toppen för en båttur på kvällsidan & stilla T fiske begär...
Här ser vi då kapten & Janet göra sig redo.....


Karlsson njöt i massor av att vara på sjön... Lyckades knäppa ett bra kort på honom & hans smaskande tunga....Underbart när djur ser & känns nöjda tycker jag...



Janet passar på att sola på...olyckligt vetande är vi allihopa om att typ bara en timma är vi strandsatta mitt ute på sjön...inte en båt, inte ett mänskligt liv på långa håll & det värsta av allt...ingen av oss 4 vuxna ombord har mobilen med....
Motorn pajar ihop...Jag som har vattenskräck fick en rejäl klump i magen,men någonstans kände jag ändå att det kommer att gå bra...Men tänk hur vi är...hur mkt vi ändå tar förgivet...att allt ska gå bra..så att ingen av oss tog med mobil utifall att...Sån stor miss vi alla gör med typ allt i vårt liv...För egentligen vet vi ju inte mer än det vi planerat..att åka båt...vi tar förgivet att det ska gå hur bra som helst...Iallafall lyckades vi sakta men säkert ta oss till närmaste land...vi hade sån himla tur att stugägaren där var hemma..det var deras andra dag i stugan på sin semester...så vi fick skjuts hemåt...att motorn pallade med att glida fram var ett under då det mesta var läckage....


Här har vi då pärlan...bilen alltså..*L* Gillar den skarpt...& innehållet med för den delen...Upplever många stunder med denna kille som är av total lycka...Lycka för mig är stunder när livet känns att vara så fulländat...
Då det inte finns plats för oro, bekymmer eller annat...en sån stund var igår ute på sjön i båten innan motorhaveriet...

Men jag saknar min prins..Lukas som befinner sig hemma i Dalarna med sis & hennes kille.. Saknar att ge honom morgonpussen & kampas med hans dagliga mattokighet...

Idag tänker T bege sig ut på vattnet igen för att åka vattenskidor, men vädret är inte lockande.. Jag har köpt mig boken "Svensk maffia" & stannar hellre här i sängen...sjunka in i en helt annan värld än min egen...En värld jag är totalt livrädd för, men som existerar i vårt avlånga land...där många liv inte har ett dugg värde & avrättas för mindre summor...än vad deras familj skulle värdesätta dennes liv för...
Kram















Tebax

1 kommentar:

  1. Så underbart kort på Karlsson!!! Hoppas ni har en skön semester. Ses på måndag!!
    Kramis!!

    SvaraRadera