lördag 11 juli 2009

Varför klaga...

Hallå....
var semestern igång.. Gick upp runt 08.00 för att åka ner till Gymmet & låsa upp åt snickarkillarna som tog första hammarslagen idag..*L* Denna stund har jag väntat innerligt mkt på därför var det helt ok att kliva upp tidigt..

Så nu är bygget igång...Först kommer allt ställas iordning för Gymmets del, sedan kommer det att ställas iordning för övriga hyresgäster...


Det är en sån superfin byggnad & jag som är smått kreativgalen har fulla skallen med idéer om inredning o.sv. Jag kallar detta för ett projekt & har satt 1 1/2 år att vara i mål med allt...

Det är det som gäller att fixa att tänka långsiktigt för då bygger man verkligen för framtiden då jag kan lova att mkt hinner ändras, förändras på denna väg...


Mitt 2:a "projekt" är bilbyte..ovan ser ni en bild på min tjejkompis Marias sons Klas hembygge.Han är då 13år & har fixat ihop detta vrålåk med en stereoanläggning bakpå till ett värde av flera tusenlappar... Jag då vill göra slag i saken som jag fundrat på mkt länge att "investera" i en Jeep då det skulle vara så bra för doggsen att få bättre plats med egna burar att färdas i..Nu kan ju grabbarna ryka ihop rätt rejält i bagaget, men det låter värre än det är... Så till veckan

Sedan fann jag en sån otrolig going som jag inte vet hur jag ska kunna avstå ifrån.... Engelsk Bulldog..min drömvovve...Just denna färg också...Så övertalning har påbörjats här hemma..men risken finns att realisten i mig skakar mig till liv imorgon...Vi har ju som sagt 2hundar idag...


Varför klaga på detta väder... Jag tycker det är helt fantastiskt skönt att verkligen kunna slappa med riktigt gott samvete..Ni som känner mig vet att jag är en riktig Livsnjutare..och har inga problem att ta det lilla lugna trots att solen skiner.. Så nu har det blivit 2-dgr med film...Men imorgon startar några dagar som är vigda åt att hänga med tjejkompisarna...Då startar Dansbandsveckan som vi ska besöka nu 3-dgr rad, grillfest m.m. det ser jag grymt mkt framemot då jag varit som bortblåst från "partylivet" ett bra tag nu...Men jag gnäller inte..Jag har ju funnit min livskamrat...

Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar