onsdag 10 juni 2009

2dgr...redan..


Hej.. det sa bara svischss så var det redan Onsdag kväll... Igår bilade jag till Äppelbo för att hälsa på en massör som jobbar på konsultuppdrag för mig. Träffade då Christina som driverChristinasFriskvårdscenter...

En riktig frisk fläkt...Såå inspirerande att möta henne. Då hon är en klippa för inte bara bygden utan för entreprenörs Sverige av Kvinnliga företagare...

Hon har kämparandan som man bara måste ha etsad i ryggmärgen trots motgångar efter motgångar man möter på sin väg & ändå fixa att kunna ge liv åt sina häftiga drömmar som verkligen går att besannas...

Jag älskar såna här möten..det ger så mkt..Christina är ett ansikte, ett föredömme & en person som jag hoppas hela Dalarna ska få ta del utav genom ett tidningsreportage.. Så jag ska tipsa en chefredaktör om henne...
För ett antal år sedan blev en ung kvinna brutalt mördad av sin man i Äppelbo.
Hela bygden blev omskakad då det var brutalt & totalt sinneslöst. Christina såg då till att barnen i skolan fick lära sig massage & gjorde en bragd insats för de små liven....


Idag gästades vi utav Region styrelsen för Företagarna...de blev en överraskning för nästan samtliga att de skulle tillbringa sitt styrelsemöte på ett gym..& mitt gym.. Så i motionssalen bland spinningcyklar & övrigt som syns på bilden ovan dukades det upp för 12st s.k. "kostymgubbar". Kan lätt misstolkas att det är en viss & given målgrupp som ingår i styrelser...Såå lätt är det inte att anta utan det är oftast verkligen människor som brinner för att vara med om att driva, påverka & absolut finns massvis av värdefull kompetens. Ialla fall var det kul att de kom till mig så fick jag möjlighet att presentera verksamheten. Som årets företagare går man vidare i en tävling...så nu ska alla årets företagare i Dalarna tävla om att komma till finalen...Det är endast 3st som kommer dit. Tidigare år har det enbart varit män...I år är vi 2st kvinnor som blivit årets företagare... Så får se var detta leder. Tro det eller ej, men jag är super nöjd över att fått detta på hemmaplan...Men som sagt må bäste kvinna vinna..


Idag har jag även sjösatt mitt nästa projekt..
Kommer inom kort presentera vad det är såå håll till godo...
Så nu är det jakt på finasiärer som är huvudbryet....så nu lägger jag ut mina krokar, bokar möten för att ut & presentera... Detta verk hoppas jag ska vara igång i höst.
Kan väl säga som så att det kommer bli en webbsajt & bli en förnyad verison för en målgrupp i Sverige som verkligen behöver det...har dock inget med träning att göra.
Såå med det vill jag säga att som entreprenör är det helt fantastiskt vilka möjligheter som finns..gäller att inte sitta på baken & invänta under utan ta för sig & skapa under...



Kram








har in

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar