söndag 7 juni 2009

Härliga Söndag...


Igår bidde det dans på Bliktpunkten..
Nostalgi för många när festplatsen återinvigdes efter ett antal års vilande... Det var ett ställe som vi utan lov åkte till när vi var typ 13-14år... Det gick båtar över till denna festplats då & nu... Så långt ifrån Stureplan man bara kan komma, men här hemma är det många som kostar på sig fina "leksaker" som båtar, bilar & självklart skotrar...Men obs vi bor inte i Norrland..
Jag tycker det är en sån super charm med Dalarna med den präglade kulturen & snälla människorna..
Tyvärr bjöd inte kvällen på någon sommarvärme direkt...så det var råkyla framåt småtimmarna såvida man inte drack sig varm..
Dansbands Sveriges kändisar...stod för underhållningen & vi e ju grymt stolta att de kommer ifrån trakterna...Men som jag hade anat så har Larz-kristerz blivit ett dansband som drar mkt fylla & en publik som gärna står & bara tittar på... Vilket inte är en hit för oss som älskar att bugga...så dansfolk var det tyvärr inte gott om....
Men jag försöker bryta trenden som svensk med att gnälla & ser det positiva med att det händer ju något iallfall & det ska vi vara glada över att det finns ideella krafter som försöker & arrangerar...
Idag kommer min darling Tobbe hem..
Miss him...så det ska bli kul att han & goa Karlsson kommer hem igen.. de har varit i Dalsland i över en vecka hos pärona..
Det behöver man när man flyttar så långt ifrån sin familj...få komma hem emellanåt & umgås...
Men jag ser framemot hans hemkomst & att börja jobba tillsammans igen...
Vet att det är ett flertal som saknat honom på jobbet & som instruktör vilket är skit kul..
Toppen verkligen att kunna dela det stora intresset & yrket tillsammans... Många undrar hur det funkar att jobba ihop & dessutom bo tillsammans...När man väl funnit sin älskade vän så är inte det nå problem...Gäller att ge varann space emellanåt...det är ju ngt som jag behöver för att ladda mina batterier... Tjejhelger är guld värda...det är viktigt att leva, bevara sin självständighet & att ha roligt tillsammans i vardagen...för det är verkligen den som behöver livas upp & det är han duktig på....

Mina privata drömmar... har nu med lite mera seriöst öga börjat spana efter lämplig tomt, alt. bebyggt hus...Hoppas inom en snar framtid om nått år funnit det som passar vår lilla familj av hundar...
Så söndagar är perfekt för att kolla runt...
Fick ett tips idag då oftast de fina & bra tipsen går via kontakter eller via släkt..& jag har ingen stor släkt här...så detta tips var roligt att få..Då de är sällsynta....
Tror att det tar sin tid innan man finner det man söker....& det gäller att skapa en bra balans mellan sitt privat liv & sitt jobbliv. Uppfylla de privata drömmarna...& boende betyder massor för mig..med att skapa en oas, en trygghet, inreda och att få äga det är drömmen...


Nu är det dags för...Söndags filmen...Det var ingen bra bio som gick idag så idag har min mor tjatat till sig att vi ska kolla på denna....Få skratta lite förhoppningsvis...
Hon gillar såna där svenska komedier & kan se dem om och om igen... Jag gillar härliga söndagar då det verkligen är slappa...som gäller...För imorgon är vi igång igen...
KRAMIS








































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar