lördag 6 juni 2009

Nationaldagen - Tvärbommat...


Besökte syrrans grav idag..
Alltid lika jobbigt att stå där med tårarna rinnandes ner för kinderna..
Så smärtsamt med faktumet att hon lämnat oss...
Vi fick många år ihop som syskon..den tiden då hon var som "friskast"..Minnena är många..Vattenkrig på ängen som små, hennes skratt, hennes killtokighet..& humor...
http://www.minnesfondmarienordahl.se/ upprättade jag i minne efter henne.... Blev ett sätt för mig att bearbeta sorgen & är det ngt man blir duktig på som entreprenör så är det just att vara kreativ & skapa... Planterade rosorna längst till vä så nu blir hon nog nöjd..då hon älskade att få rosor.. Hon var en flitig besökare av andras gravar...jag har verkligen varit urkass på att ta mig tiden..utan det har fått bli när jag känt att det är läge för besök...Är det ngt jag alltid kommer att få leva med så är det det dåliga samvetet att jag inte avsatte mera tid de sista åren på att hälsa på henne...Tyvärr är det som så att först när en närstående går bort...så fattar man vad skört allting är...& ett uppvaknande sker om att ta någon förgivet är det sämsta val du kan göra....




Därefter blev det ett besök på gymmet..
Så himla nice att få stänga in sig i motionssalen & bara köra...aerobics, core & styrka...
För det gäller ju att hitta sätt att "tömma" sig... Detta tycker jag är perfekt & det är ju & har varit min stora passion sedan jag var 16år.. Gym & träning... Då var jag en praktikant i gamla Träningscenters reception... Men gissa om jag tyckte om den tiden, de åren... Det var Moras bästa gym eller vad säger ni?? Mycket trist att det brann ner.., men det var kanske någon mening med det när eldsjälarna hade lämnat det stället för länge sedan. Jag var verksam under "Gym Jörgens" tid. Tycker det är kul att lyfta fram historian för han var en av de första här i Mora som satsade på sitt företagande inom gym & jag vet att vi var många som trivdes under den ledningen och det taket...




Drömmar är som sagt till för att uppfyllas... Här är min pärla som jag efter många års kollande lyckades köpa för precis 3 somrar sedan....
Ford Mustang Gt - 05....

Min sommarbil...riktig körglädje...
Så ikväll bär det av till Bliktpunkten... det är nostalgi för alla morabor det...Så det är super kul att det finns eldsjälar som väckt det sommarstället till liv igen...

Ikväll är det allas våra kära Larz-kristerz som spelar... & jag är ju en av alla buggförälskade människor...så det ska bli riktigt kul....


Ha en fortsatt nice dag & nationaldagsfirande...

Kram






































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar