söndag 21 juni 2009

Då va det dags...



Min Söndags middag...som skulle ha blivit till & av här i veckan, men det bidde liksom ingen tid till övers som det lätt kan bli.. Men nu så..slog jag till med att laga lasagne till Söndags middag till mig & Tobbe. Så nu ska vi se om vi lyckas sätta det i system med att nästa Söndags middag så blir det hans tur.... Men obs! att det blir nästa Söndags middag alltså en söndag som kan vara typ 3-4v framåt. Jag hatar att tvångs införa saker...så viktigt att göra det på sitt sätt..

Denna midsommar blev bland den lugnaste som jag varit med om... Det bjöds på mysiga grilltillställningar med roliga & trevliga människor, men det slutade med en grilltillställning hemma hos mor..Det roliga var att hon drog ut sedan till utestället medans vi tråkmånsar drog hem...hon ringde om skjus hem..vad har hänt?? Ombytta roller eller?? Men faktiskt var det riktigt skönt att sänka ribban för festlighet...Jag sakna min tjejkompis som inte kunde vara i Dalarna i år, ett flertal lever småbarns föräldrar livet...Jag trivs så gott i Tobbes sällskap så det blev riktigt bra ändå...

Tyvärr möttes vi av ett mkt trist besked att "tomten" gått bort.. Vår allt i allo på gymmet som blev hela 73bast. Kommer aldrig att glömma honom...Han var så snäll mot oss, ställde upp massor & vi bjöd självklart igen..Han var en av de första äldre männen som började träna hos oss..han kom alltid i jeans och ställde sig på löpbandet...Vi döpte honom till "tomten"...På torsdag är det borgerlig begravning i boule hallen som var typ hans andra hem. Fy vad trist att han försvann så oväntat och så snabbt...

Det blir lätt att man trillar in på de stora frågorna...när man påminns om vad skört allting egentligen är. Lätt att inte tänka till när man gräver ner sig i jobb, men jag har värderat mkt annorlunda sedan syster gick bort. Så trist att man ska fatta det först efteråt..men jag bygger absolut mera en framtid idag som vi istället för bara jag...

Imorgon väntas en vecka i Grönklitt skogarna med sommarkollo.. Så nu lyser jag med min frånvaro ett par dagar, men det ska bli riktigt kul.

Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar