måndag 8 juni 2009

Keep going on...




Måndag igen..

Började dagen med att spika klart lite förberedelser inför sommarkollo veckan som drar igång 22/6. Det är nu 5:e året som jag arrangerar sommarkollo för barn & ungdomar med s.k. sociala svårigheter...det är ju så lätt idag att sätta "stämplar" på barn med att kalla dem för olika bokstavskombinationer...
Vilket jag är helt emot...Iallfall är det helt underbara barn & ungdomar som jag fått möjligheten att tillsammans med mina ledare möta genom åren...I år tillbringar vi veckan i Grönklitt med helt underbar fjällmiljö & med björnparken runt husknuten....
I år är det även nytt med att kidzen reser ifrån hela Dalarna för att vara med så det är riktigt roligt..

Jag har svårt för att "stämpla" barn och ungdomar & det är det som gör kollot unikt med att de får en chans att bara vara...


Efter den gärningen...fick jag möjligheten att lägga mig på massagebänken & få en 30min massage av vår praktikant Sandra. Grymt starka nypor som gjorde susen. Jag gillar att lära av andra vilket förhindrar en "hemmablindhet" då alla masserar så olika fastän att vi är skolade i klassisk massage.. Jag trivs med mitt yrke som massageterapeut...det är viktigt att vara öppen för nya infallsvinklar...om man vill bredda sig som entreprenör & företagare...






Imorgon...ska jag & min passagerare...min going Lukas ut & fara i Dalarna. Jag har under Vt-09 haft som målsättning att hälsa på alla massörer som jag har ute på jobb. Det tar sin tid med att dels pussla med att få loss tid. Men det är både roligt & viktigt att ta sig tiden till dessa möten.. Under snart 5år har jag sysselsatt 50st massörer i Dalarna på olika uppdrag via mig...företagsmassage. Är oerhört glad över de erfarenheterna & möten med kollegor/arbetstagare som varit både resurser och klippor....Mycket lärdomar!!..


Natti!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar