torsdag 11 juni 2009

Rollercoaster...


Idag blev det en Företagsmassage dag med 10st behandlingar på 2st olika företag i Mora/Orsa...
Det är kul att åka ut & besöka företag med personal & massera.. Det är faktiskt det..*L*
Det är häftigt att efter 8års masserande fortfarande kunna känna känslan av att det är kul att massera..men mkt av den känslan hör till att jag har haft turen att få ha med så bra människor att göra - personal på olika arbetsplatser..Det är ett givande yrke & oerhört uppskattat..
Såå när det blir en sån här fullproppad massage dag så finns det inte mkt tid över till allt annat...men jag ska avslöja att det är när jag masserar som ideérna haglar fram. Häftigt, men kan lätt bli to much..så det gäller att lära sig att begränsa sig & sätta stopp för överflödet...
Men det är även då under massagerna som jag får en sån fullständig ro i mig själv att jag lyckas knäcka det ena efter det andra & finner lösningar & tillvägagångssätt...
alla kan veva igång sin kreativitet...gäller bara att vara i en miljö där man fullständigt trivs...

Micro Paus.. är ngt som hör till att ta varje dag..det går inte att bara prestera & prestera utan det gäller att bara vara..& det bästa medlet för det tycker jag är min Qvalitets tid med doggsen.. åka ut i skogen & låta dem springa av sig & busa... Skulle inte kunna tänka mig ett liv utan hundar..det är helt sjukt vad mkt de varelserna kan ge tillbaka genom att inte vara långtjuriga, falska, tjejjiga...utan de är alltid glada oavsett vad när man kommer hem... Båda är riktiga pussgurkor..
Torsdagen avslutades med middag på Vasagatan 32. Katarina & Ingo har verkligen väckt liv i den resturangen. Ingo är en grymt bra kock & super bra standard på allt. Så där åt jag & min Tobbe middag...i lugn & ro...skönt att återsamla sig efter veckans upplevelser & händelser..
Nu väntar en film...mysigt att krypa ihop i soffan & kolla film..
Det hör även till att rent spontant bryta jobbmönstret & schemat under en hektisk arbetsvecka...För ingen tackar dig om du jobbar ihjäl dig. Jag är en riktig livsnjutare...många kan tro att jag jobbar typ ihjäl mig...men då känner man inte mig & vet inte hur jag prioriterar. Jag är en effektiv & otroligt intensiv förarbetare...vilket bidrar till att tempot sedan kan variera...
Så glöm inte bort ditt privatliv..gäller att få en bra balans..
Kram

1 kommentar:

  1. Hoppas ni fick en riktig myskväll. :) Skönt att läsa att du kan koppla av också - arbetsmyra där. ;) KRAM

    SvaraRadera