söndag 28 juni 2009

Bättre sent än aldrig...


Nu så är jag tillbaka igen...

Har varit sommarkollo ledare en hel vecka & bott med kidzen i vackra Orsa Grönklitt..

Vilket underbart väder det varit för oss, massvis av aktiviteter samt underbara kidz.

Tyvärr får jag inte av sekretess skäl publicera bilder från kollo med kidzen..

Men kan tala om att det har varit aktiviteter som kanotutflykt, vildmarksmångkamp, blåbärssafari på 4-hjulingar, Leksands sommarland, Guldvaskning, Gocart, Minigolf m.m.
Så det har varit riktigt nice att få vara med om alla upplevelser...

Fredagen 26/6 slutade kollot runt 18.00...
Åkte raka spåret för att hämta T för att äta en god middag på nyöppnade strandserveringen i Orsa.. Mkt fint & god mat. Det är kul när det satsas på små ställen. Men tyvärr så är det mindre kul att vara krögare i dessa trakter..på midsommardagen hade de premiäröppet för allmänheten & kunde ta emot upp mot 1000st pers, men socialnämnden beslutade att endast 200st fick de ta emot så de bidde förluster på uppmot 350tkr... Sedan åkte vi hem & hämtade dogsen för en lång promenad...
Lördag 27/6 packade vi väskorna och åkte till mysiga k-stad för 30års kalas...
Tobbes barndomskompis Niklas fyllde 30år & det var en super nice & trevlig fest som vi fick delta på... Först blev det en båttripp ut till en ö & strålande sol & uppmot 30grader höll det i sig...Vid 21.00 anlände vi till hamnresturangen "Barbro"... Vi var typ 30-40st pers & då var alla bra dragna förrutom rediga jag då..*L*.. Hade mkt trevligt..lärde känna nya människor & nya vänner...Som vi ska hålla kontakt med... Lärde känna en jätte cool tjej, Veronica på 24år som jobba som dörrvakt i GBG på Avenyn.. Vi hade sååå mkt gemensamt så det var jätte kul att lära känna henne..
Idag tog vi chansen att sticka ner på stan i k-stad efter att ha avnjutit en härlig hotell frukost..
Så det blev massa shopping av sommarkläder som verkligen behövdes kan jag säga... det var länge sedan det shoppades för min del så detta var jag värd tyckte jag...
Kom hem till Mora runt 18.00 & då...var vi på vår första husvisning tillsammans...
Sååå mysigt...helt ok hus, men magkänslan föll sig inte..så vi fortsätter att hålla ögonen öppna och kollar runt.. Efter det besöket åkte vi och hämtade våra dogs på hunddagiset Byrackebo där de övernattat...blev raka spåret till mysiga Kråkberg..för bad...
Ett kvällsbad...de gillar jag...uppväxt i Kråkberg & vi syskon och vänner badade ofta på kvällarna då vi hade så nära till de fina sandstränderna...långgrunt som det även är...
Nu David har jag uppdaterat..*L*
Kul att du läser min blogg...
Grattis till jobbet!!
Imorgon väntas en FM med förhandling, förhandling...
Svara på ett nytt anbud för massagejobb i Dalarna & jaga på rörmokaren för pris....utbyggnanden.. sedan 13.30 så sitter jag i den där förbaskade tandläkarstolen igen...
Nu blir det TV mys...
Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar