tisdag 16 juni 2009



Idag bilade jag ner till Falun för att vara med på träffen "Mentor Eget Företag". De är mitt andra år som mentor & i år är jag mentor åt Anna som driver ett företag i Avesta som pysslar med intressanta tjänster kring hästar....Det är en riktig utmaning för vi som är mentorer är som natt & dag rent yrkesvalsmässigt när det gäller val av branch med våra adepter. Det är ju det som är poängen. Det som även är bra med dessa träffar är att det bjuds på intressanta föreläsare..Idag handlade om att spetsa sitt varumärke..det ligger helt i linje med det tankar jag har kring mitt företagsnamn..

Igår fick jag en fråga som kommer rätt ofta till mig som är kvinnlig företagare... Barn har du tänkt på det?? Självklart. Men jag anser inte att man ska skaffa barn för skaffandets skull. Det är verkligen ett ansvar som kräver stor omsorg. Idag är det mkt vanligare att det blir en högre ålder på förstagångens mammor det är ngt som alla äldre måste börja inse. För jag tycker det är så viktigt att man klarar av sitt samboliv och testar på det ordentligt, att man verkligen trivs ihop i vått och torrt & att man får egen tid tillsammans med resor och andra upptäckter i livet innan 2 blir 3...för det blir prövningar annars. Alla är vi så olika det ska vi respektera varandra för..andra skaffar barn tidigare och struntar i det jag precis tagit upp...& lyckas få det att hålla...eller så spricker det vilket är mkt vanligt idag. Barn är inget egoistiskt val anser jag...det är ngt man skaffar tillsammans. Så visst ser jag en framtid med barn..t.o.m. fosterbarn i min framtid... Sedan har inte tiden, rätta tillfället funnits där tidigare...Jag har prioriterat företags livet, viljat klättra allt högre målsättningsvis...nu är jag på en fin topp...

Idag fick jag även meddela till en massör att denne ej var lämplig till en tjänst. Det är inget roligt, men man måste se till sitt företags bästa & då går det inte att blanda in för mkt annat tänk.

Nu väntar en god natts sömn & imorgon 7.45 sitter jag i tandläkarstolen & får bedövning....Inget jag ser framemot kan jag säga...

Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar