fredag 19 juni 2009

En återblick...








Det är i denna byggnad som Vi expanderar... Få se om jag hittar en bättre bild..hold on..

En bild från inside då det är en mkt häftig lokal med högt i tak, tegelväggar etc.. Det är en underbar miljö - träningsmiljö... Som sagt jag har fortsatt kämpa på med att göra klar med hyresgäster då det var meningen att kontrakt skulle skrivas denna vecka... Från ingenstans ringer en företagare i Mora som önskar en möte med mig...Detta möte - detta företag kom som en "skänk från ovan" känns det som. Ett av Moras mest etablerade företag av legitimerade yrkesaktörer inom området vill flytta in & samverka...Så det ställde till med ännu mera hjärnarbete med att tänka om, planera om, räkna om.... Så med det vill jag återigen säga att ingenting blir som man tänkt sig...Hade även möte med en ung företagare som jag mer än gärna vill bjuda in till denna chans & möjlighet och gynna. Då jag är mkt för att samverka och har ett 12-årigt företagande och en stark etablering som gör att en ny företagare få en stark och stabil "rygg"... Tyvärr valde hon att ta med en anhörig som inte direkt var tillmötesgående utan startade igång en ordväxling som inte hörde hemma i denna miljö, men thats him helt enkelt...Man möter många människor och tyvärr en del som bara vill fälla krokben omedvetet och beger sig in i dialoger som inte riktigt hör hemma i den fas där vi befann oss - med att endast kolla in tänkbar yta & lokal samt förutsättningar till... Så det tog ett par timmar att smälta det mötet då det gjorde mig mer förbannand än lycklig. Trist om hennes karriär...ska stupa pga av dennes framfusighet då han garanterat menar välvilja, men beter sig klumpigt... Är ngt som jag alltid gjort från första stund som ung företagare så är det att jag alltid fört min egen talan...Jag har aldrig blandat in mor eller far. Det tycker jag är viktigt.. sedan att ha bollplank är en helt annan sak.

Resterande tid av Onsdag 17/6 & Torsdag 18/6 har jag ägnat åt att massera... Blev en hel del företagsmassage så jag klämde in 2st träningspass i gymmet för egen del för att palla med. Tog även tag i min upptäckt att jag har järn brist...så nu har jag druckit hälsokost i några dagar som inte smakar bra, men som ger resultat...



Nu är det Midsommarafton...det ösregnar utanför...
Vi ska rasta hundarna i skogen idag & sedan åka på en antik & samlarmässa som är här årligen dessa tider.. Ikväll blir det att grilla och äta gott & kanske ett besök i Öna Bystuga...

Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar