onsdag 3 juni 2009



Hej!

Typ så här känner jag mig nu efter denna arbetsdag.. Bidde lite väl mkt pappersgöra idag. Sånt där som man tyvärr inte kan undvika...


Hämtade ritningen för utbyggnaden idag. Blev riktigt glad över att få proffs hjälp av en arkitekt för en gång skull.. sååå nu är längtan stor till 1/9 då vi ska ha premiär...vid uppstarten av en ny träningssäsong... Så denna vecka måste alla kontrakt skrivas med nya hyresgästerna som ska ingå i Hälsans Hus... I Love it... att vara på G med projekt, fixa och dona...sedan att få inreda och dra igång är riktigt kul..


Idag hade vi även premiär för Spinning... Vi har gått ifrån att börja i en källare på knappt 100kvm 2003 med ett litet källargym..till att nu sedan 2007 befinnas oss i stora fina och centrala lokaler på 350kvm...som ska växa ytterligare som sagt... Det som känns allra bäst är att ha fått byggt från grunden alltså pö om pö investerat och utökat... så först nov-08 startade vi upp med Gruppträning och då med Body Pump, Core etc. som är mkt populärt...& nu har jag investerat i sprillans nya Body Bike Cyklar för Spinning. Det känns så mkt mera speciellt när man jobbat hårt för ngt, kunnat gilla läget som det är & göra det bästa av det man har...Det är riktigt kul att se kunderna som är glada att vara med på resan och utvecklingen...att de får möjligheten att kunna vänta sig nyheter...efter nyheter... Att ha allt från start är ju givetvis ett försprång, men för mig finns inga genvägar...




Medarbetare är ju inte direkt lätt att hitta bra utav....det är en riktig djungel av "sökare" inom denna bransch då träning, friskvård och hälsa är ett intresse som de flesta delar i såklart olika former och grader... Iallafall har jag fått varit med om en och annan medarbetare/anställd som tagit priset...Det har varit enormt nyttiga erfarenheter, men det var tufft när allt begav sig.. Kommer aldrig glömma "Jobba 3timmar & sjuk 12dgr" det var en stjärna på jobbhimlen som verkligen visade på taskig arbetsmoral som jag fick bekosta i form av sjukersättning... Självklart har jag varit en nybörjare som arbetsgivare...det är ngt som jag absolut erkänner och står för. Det är ju en av de viktigaste sakerna att kunna lära sig konsten att lära av misstag. Det är ju det som gör att man växer, skapar struktur, skärper rutinerna... Så samtidigt som man är med om mindre roliga incidenter som ung arbetsgivare så är det oerhört lärorikt och viktigt att ta sig ur... för allt gör en verkligen så mkt starkare & erfarnare så det blir lättare att tackla liknande situationer och personer i framtiden...

Nu iallfall har vi fått riktigt fina medarbetare...som en skänk från ovan. Trots att s.k. "smekmånadsperioden" typ är över så funkar allt mkt bra... Det är en trygghet att kunna släppa taget och våga förlita sig på att anställda sköter sina uppgifter då jag värnar otroligt högt om en god och naturlig samt personlig scervice mot våra kunder... Alltså att vi behandlar och bemöter alla med samma respekt...och ger kunden valmöjligheter utan att vara några säljare av typen "pracka på". Därför är jag helt anti att driva ett Gym som ingår i någon av storstads gymkedjorna. Det handlar inte om att jag tycker det är shit utan tvärtom det är en super bra affärsidé för den som lyckats sälja in sin tjänst till alla dessa gym i världen. Jag kommer värna om vår frihet som gym så länge jag lever. För det är byggt från grunden, är helt fristående... jag sätter priserna, reglerna, formerna och strukturen... Det kallar jag frihet & mina medarbetare har stort inflytanden med att kunna komma med tips och ideér för vi ska alla trivas under ett och samma tak.

Imorgon ska jag investera i en kamera så att det kommer lite upto date bilder...
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar