fredag 5 juni 2009

Intressanta Möten...

Det som är riktigt kul många gånger är möten med alla nya, främmande människor som korsar ens väg.. Det sker i många olika forum..
Annika är en så person som bara damp in på min väg.. hon hade tidigare sett en annons i ett lokalblad där jag annonserat om nya samarbetspartner..men då var det inte läge för henne. Men en tid senare så kastade hon iväg ett mail till mig som jag fann mkt intressant. Nu har hon flyttat 50mil från Göteborg upp hit till Dalarna - skogarna med hundar, köper hus och installerar sig med nya vänner och ett liv. Så himla inspirerade att bara träffa en sån person som vågar chansa och på vinst eller förlust kastar sig ut för att magkänslan känns så rätt... Hon flyttar inte p.g.a. typ en kärlek utan hon gör det för sig själv och det är så inspirerande att hon satsar fullt på sig själv.


Idag har det varit en arbetsdag fylld med hälften massage & hälften möten.. Håller som sagt på att fylla nya delen med nya samverkanspartner. Det känns så himla rätt.. Som vanligt så spricker plan A & då gäller det snabbt att hitta en ny lösning. Nu märker man vad värdefullt det är med alla kontakter..oavsett relation man har till dem så är kontakter så viktiga....

Jag har ju nu bestämt mig för att avveckla större verksamheter....alltså våga släppa taget för att satsa på nya utmaningar.. det är en stor fördel att kunna utveckla nya tjänster..det bästa är att de bygger på ens kompetens och erfarenheter... så det går jätte bra att tänka om i nya banor. Jag fungerar lite som så...att "Allt har sin tid" därför nöter inte jag på i samma spår ...utan har jag testat en modell så kan den utvecklas eller förbli orörd.. Så i höst är temat utbildning, kursverksamhet & nätportal.

Är det något som ligger mig varmt om hjärtat så är det mina kära Sommarkollon. Blir 5:e året nu som vi arrangerar dessa i naturskön miljö..med björnparken runt knuten. Ett 10-tal nervösa och förväntansfulla ungdomar från Dalarna kommer i år...vi fyller veckan med massa prova på aktiviteter... Det är ju kul att själv få chans att bara vara...åka gocart, Leksandssommarland m.m. Tycker om att få ge till målgrupper som inte har förutsättningarna till en meningsfull sommar, men som behöver det mer än någon annan... att bara få vara barn.


Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar