söndag 14 juni 2009

Efter regn kommer solsken...


Hallå!! Miss min pappa, Jan-Erik idag...

Dagar som denna är det trist att han ska bo 20mil bort.. För en regning dag tillsammans med honom kan inte bli trist..då han alltid tar med oss på en tur i bilen som leder till roliga ställen...
Ska se till att komma iväg snart för att hälsa på honom..
Idag inleddes dagen med att förberda styrelsemötet för Minnesfonden efter min syster då jag är ordförande där... Har fixat och donat med pappersgöra då vi har möte på Torsdag... Nu börjar vi samtliga att bli "varma i kläderna" & då är det extra viktigt att skapa en bra struktur & höja kvalitén. Jag är oerhörd glad att syrran får en chans att leva vidare i fina former som gör att vi alltid påminns om henne. Det ideella arbetet som det innebär att vara dragande i ett sånt här engagemang är verkligen värt det. Det är även kul att se potentialen som vilar i styrelsen som helhet, starka krafter...& att vi ALLA tillsammans hjälper till att hjälpa målgruppen med förvärvade hjärnskador till en ökad livskvalité.
I veckan skriver jag på kontraktet...Ser allt som en riktigt spännande utmaning & jag som aldrig skulle betala för att hoppa bungy jump, men gör detta helt frivilligt...Det är en viss puls med att våga "hoppa", våga chansa...det handlar oerhört mkt om min egen inställning till det hela & min magkänsla. Jag tror att många begräsnar sig & låser sig för att de lyssnar allt för mkt till sin omgivning...Det gäller att finna nya vägar, vara öppen för samverkan...Oro är en del av det hela, men får aldrig ta överhand...för då tror jag att det går käpp rätt åt....Det gäller att se lösningar..hur ska jag komma dit, hur ska jag öka ex. intäkterna under vägen dit...
För vi är alla duktiga på att "så frön" & det gäller att vara vaken när det väl blomstrar för det är då typ 1-2-3år senare som du får chans att förverkliga den där drömmen, tanken eller idéen som malde i din skalle långt tidigare..
I höst ska jag även sjösätta..en moderniserad verison av "Starta eget kurser"...framförallt för tjejer, men självklart killar i ålder 18 år & uppåt..
Tillsammans med en super duper Kollega Anna ska vi forma till ett konkurranskraftigt alternativ...
Nu ska jag & Tobbe svira om & åka till mamsen som bjuder på Söndags middag..
Tackar man inte nej till...
Sedan..höt & häpna är det 4:e filmen,4:e dagen på raken som vi nu hyr & ska kolla på....
Snacka om intensivt beteende..*L*
Nädå...grymt beteende för avkoppling kallar jag det..
Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar